A tartalom mindent visz

goodmorning

Hogy kapcsolódik össze az online lét az offline coachinggal? Érdemes-e coachként online kurzusokat készítenünk? Hogyan szerezhetünk ügyfeleket a videókurzusainknak? Nardai Brigitta és Bodor Ádám rendhagyó találkozásából inspirálódtunk a Morning Coaching évadnyitó eseményén. 

A szakmai összejövetel formája ezúttal kissé szokatlan volt, hiszen nem csak új helyszínre költözött a programsorozat, de interaktívabb formát is öltött ezúttal. Először Nardai Brigitta, a Morning Coaching alapítója faggatta Bodor Ádámot, a Webuni társalapítóját (www.webuni.hu) arról, milyen lehetőségek rejlenek az online oktatásban, majd Ádám kérdezte őt a saját tapasztalatairól, hiszen Brigi már létrehozta a saját online kurzusát a világhálón.

Tudásmegosztás – bárhol, bármikor 
A Webuninak már több mint 30.000 felhasználója van, a legkülönfélébb ismereteket sajátíthatjuk el online kurzusokon –  a varrástól a marketing ismeretekig.
„Autópályát építünk a tudásnak, ezt próbáljuk minél több tevékenységi körbe becsatornázni” – mondja Ádám, aki hozzáfűzi, Amerikában már 2012 körül beindult az online oktatás, de Magyarországra csak
elmúlt 1-2 évben gyűrűzött be. Aztán arról beszél, hogy bár a youtube is kézenfekvő megoldásnak tűnhet, nem tanulásra van kitalálva, hiszen nem tudunk fókuszáltak maradni. 

Aztán abba avatott be minket, hogy indult a Webuni: „Amíg ez a terület viszonylag ismeretlen volt itthon, nehéz volt oktatókat toborozni, mivel nem volt a szemük előtt működő példa. Egyesével kerestük meg őket, de csak akkor kezdtek el szivárogni, mikor felajánlottuk, hogy segítünk a videós tananyaguk felvételében és a vágásban is. De be kellett látnunk, hogy a technikai segítség is kevés, mert azt megelőzi egy módszertani előkészület is. Így az évek alatt felgyülemlett know-how-t és tapasztalatainkat is elkezdtük velük megosztani egyéni menedzsment keretein belül. Aztán egyszer az egyik oktató túl korán, a másik meg túl későn jött meg, így összevontam a kettőjükkel való munkát. Azt vettem észre, hogy nagyon jól tudták egymást segíteni. Így született meg a Webuni Akadémia inkubációs program ötlete, amely egy kiscsoportos workshop-sorozat, ahol a kurzustervezéstől kezdve a kivitelezésen át, egészen a piacra lépési stratégia kidolgozásáig végig kísérik a résztvevőket.”

A videókurzus helyettünk dolgozik 
Van, aki autodidakta módon is profin össze tudja rakni a kurzusát, de a többségnek azonban nagy segítség a Webuni nyújtotta támogatás. Mint megtudjuk, Briginek is támaszt jelentett, hogy más leendő online oktatóval, köztük coachokkal is tapasztalatot tudott cserélni.

„Sokat fejlődtem a kamera előtti szereplésben, mert korábban nehézséget jelentett ilyen helyzetben beszélnem. Így, hogy egyszer segítséggel is végigcsináltam, legközelebb már egyedül is belemernék vágni. Ráadásul a háttérkeretrendszer is óriási hozzáadott érték, hiszen a videókurzus akkor is dolgozik helyettem, ha pihenek” – mondja Brigi, aki hozzátette, neki nagyon jól jött a jótékony noszogatás, hiszen a kurzus összeállítása végül több időt vett igénybe a tervezettnél, mivel a 25 leckéből végül 52 született (BeMyTalent – Ugródeszka coachoknak).

Beépíthető tudás

Bodor Ádám szerint a videókurzusok legnagyobb előnye, hogy bárhol, bármikor bővíthetjük a tudásunkat általuk. „Fontos, hogy a leckék rövidek, lényegre törőek legyenek, és csak azokat az információkat tartalmazzák, amire a hallgatónak szüksége van az adott tudást elsajátításához, hiszen van, akinek csak napi néhány perce van a tanulásra. Éppen ezért először azt gondoljuk át, mit szeretnénk elérni a tanulónál.” – javasolja.
A kérdések körénél aztán kiderült, a jelenlévőket leginkább az érdekli, hogy coachként mennyire tudjuk beépíteni a tevékenységünkbe a videókurzusokat?
Ádám szerint abban mindenképpen segít az online edukáció, hogy jobban megismerjenek minket. Használható „belépő termékként” vagy fő tudásforrásként is, de akár adhatjuk ajándékként is valamely más  – személyesebb – szolgáltatás mellé.

„Az élő előadásokon sokszor nincs lehetőség a mélyülésre, inkább csak egy problémakört feszegetünk, de a ’Hogyan’ általában kimarad, így a téma továbbgondolására is jó lehet az online kurzus, mert hosszú távon beépíthető tudást ad. A tartalom mindent visz! Technikailag készülhet akár gyengébb kivitelezésben is egy kurzus, ha az olyan információkat tartalmaz, amit a hallgató a gyakorlatban is kamatoztathat” – szögezi le Ádám.

És te mit oktatnál?

Néha persze az első gát önmagunk megmutatása, a kérdések körénél Brigi is elmondja, neki ez volt a legnagyobb tanulás, hiszen régen még egy facebook profilkép feltöltése is nehézséget jelentett neki. Időbe telt, mire eljutott oda, hogy értékes a tudás, ami benne van. Itt is méltatta a Webuni Akadémiát, ahol nem csak a kurzus összeállítására kapott ötleteket, de a piacra lépési stratégiát is ki tudták dolgozni.

Végezetül kitöltöttünk egy kérdőívet, párhuzamban egy videóval, ahol Ádám tette fel nekünk a kérdéseket, bemutatva, milyen praktikákat vethetünk be online tanítás közben.

A kérdőív segítségével mi is átgondoltuk, milyen tudás van a birtokunkban, ami másoknak is hasznos lehet.
Számtalan kurzusötlet született meg az íveken, ezen fellelkesülve Ádám pedig felajánlotta, hogy minden elszánt jelenlévő kedvezménnyel végezheti el az akadémiát náluk.

Kíváncsian várjuk majd, hány új és izgalmas coaching szemléletű kurzus születik.

Felkeltette érdeklődésedet a tartalom, megnéznéd az előadást? Itt elérhető: MEGNÉZEM

Bakos Zsuzsi 

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.