A kommunikáció, mint a személyes márkaépítés első számú eszköze

Akár tetszik, akár nem, mindannyian márkák vagyunk. Olyanok, amilyenek. De hogy milyenek és hogy milyennek látnak minket, nagyon nem mindegy. Viszont jó hír, hogy nemcsak magunkon alakíthatunk, hanem a látszaton is.

Először persze tisztában kell lennünk magunkkal, legfőképpen az erősségeinkkel. Hiszen a sikeres emberek éppen attól sikeresek, hogy azokra a képességeikre támaszkodnak, amelyekben kiemelkedőek, és kerülik azokat a helyzeteket, ahol olyan adottságokra van szükség, amelyekből nem jutott nekik sok. Ezt másképpen önismeretnek hívják.

De van még valami, ami fontos: az emberismeret. Bármit is csinálunk, azzal hatunk másokra, az esetek többségében tudatalatti szinten, még pedig úgy, hogy saját múltbeli tapasztalataikon, szűrőiken, intuíciójukon keresztül ítélnek meg pozitívan, vagy éppen negatívan minket.

Mindegy, hogy előadást tartunk, ügyféltalálkozón veszünk részt, megbeszéléseken szólalunk meg, interjút adunk, vagy „csak” beszélgetünk, értékesítési tevékenységet folytatunk. Saját magunkat áruljuk. Lehet, hogy durvának, talán még (fül)sértőnek is tűnik ez a mondat, de a tényen nem változtat: az emberek embereket vesznek.

Ha hisznek bennünk, kell nekik, amit kínálunk. Ha nem, lyukat beszélhetünk a hasukba, akkor sem jön össze az üzlet.

De mitől függ, hogy kellünk-e? A kommunikációnktól.
És van egy rossz hírem: minden kommunikáció.

Ahogy felöltözünk, kifestjük, felékszerezzük magunkat, vagy nyakkendőt kötünk, ahogy belépünk valahová, ahogy köszönünk, már aki egyáltalán köszön, ahogy kezet fogunk, ahogy nézünk, ahogy mosolygunk, ha mosolygunk, ahogy állunk, ahogy ülünk, ahogy a testünket és a fejünket tartjuk, ahogy kérdezünk és ahogy beszélünk, mind mind elárulnak rólunk valamit. És ha valaki jól olvas a jelekből, átlát rajtunk. Hogy mennyire vagyunk magabiztosak, elégedettek, felkészültek, kiegyensúlyozottak. Hogy mennyire hiszünk abban, amiről beszélünk.
És ezek sokaságától függ, hogy miként hatunk másokra. És ezért rossz hír a hír: a tartalom csak kb. 10%-ot jelent az egészhez képest. Minden más, beleértve az előbb felsoroltakat, hozzátéve a hangunkat, hanglejtésünket, levegővételeinket is, 90%-ot nyom a latban. Ezért nem mindegy, mennyire készülünk fel magunkból és másokból.

Ha az a cél, már pedig feltehetően az a cél, hogy a számunkra fontos partnereinkben, potenciális ügyfeleinkben, vevőinkben pozitív érzetet keltsünk, érdemes dolgozni.

A hatásosság alapja a tudatosság. Saját magunk formálásán túl a mások által látott kép szépséghibáinak retusálása vezet oda, hogy saját márkánk egyrészt önazonos, másrészt kívánatos legyen. Üzleti sikereink kulcsát saját magunkban kell tehát keresnünk és hinnünk kell abban, hogy ha megtaláljuk, zár is lesz hozzá.

Krizsó Szilvia
Pulitzer-Emlékdíjas újságíró, szellemi fitness edző

 

leadpartners_hu
8 eredményes és újszerű vezetőfejlesztési módszer első kézből, a téma szakértőitől

Nyolc fős szakértői csapatunk révén újszerű, de vállalati szinten már bizonyított vezetőfejlesztési programokkal ismerkedsz meg.

Vezetői, vállalkozói, coach illetve tanácsadói tapasztalatainkra építve fejlesztettük vezetőképzési módszereinket, melyekbe március 9-én te is betekintést nyerhetsz.

Vállalati vezetőként, HR szakemberként a 45 perces workshopokon kipróbálhatod ezeket a módszereket, új ismeretekre tehetsz szert, kapcsolatot építhetsz és azonnal hasznosítható, gyakorlati tudást vihetsz magaddal.

További információ és jelentkezés: leadpartners.hu és facebook oldalunkon

 

Miért káros üzletileg a túlzott szerénység?

Öndicséret büdös, szokták volt mondani, és a magam részéről maximálisan egyetértek ezzel.
A probléma csak az, hogy a facebook, instagram és egyéb virtuális valóságok világában ez a mondás már nemcsak hogy nem értelmezhető, de –ha e szerint teszünk-, egyenesen káros.
Egy ügyfelem nagyon fontos eseményre és bejelentésre készül, így a felsővezetők igénybe vették segítségemet, hogy felkészítsem őket a a megnyerő, hiteles és egyben hatásos szereplésre.
Egyiküket arra kértem, hogy mondja el saját személyes történetét, ami a céghez köti, amiért szenvedélyesen dolgozik. Miközben tűz csillogott a szemében, visszafogottan beszélt, próbált nagyon szofisztikáltan fogalmazni és szinte szemlesütve mesélt a sikerekről, amelyekről kiderült, hogy oroszlánrésze volt bennük. Amikor ezzel szembesítettem, teljesen egyetértett velem, de hozzátette, nehezére esik magáról beszélnie, pláne, ha a saját tevékenységéről, pozitívumairól van szó.
Számomra ez a hozzáállás nagyon szimpatikus, mert nem bírom az önfényező, saját magukat dicsőítő, felmagasztaló, felfuvalkodott és nagyképű embereket, de jelen esetben kénytelen voltam azt mondani, hogy ez a hozzáállás már nem professzionális, pláne nem célratörő.
Ezzel természetesen nem azt akarom mondani, hogy mondjunk minél nagyobbat és jól láthatóan veregessük a saját vállunkat, de azt mindenképpen, hogy amikor helyzet van, ne szégyelljük, amit elértünk, merjük elmondani és megmutatni másoknak. A megfelelő kommunikáció ebben segít. Hiszen mi történik? Szeretnénk valamit eladni. Az kevés, ha mi tudjuk, hogy jó a termék, erről a vevőt is meg kell győzni. És a mai zajos, csillogó-villogó világban egyáltalán nem mindegy a „csomagolás”, mert annak függvénye, hogy a potenciális jelölt megnézi-e, hogy mit rejt.
Pláne, és itt utalnék vissza a virtuális jelenlét előretörésére, elég, ha megnyitjuk facebook fiókunkat, máris ömlenek ránk a fotók, sztorik, hogy ki mekkora dolgot hajtott végre, mennyire jól néz ki, milyen nagyszerű élete van és ő maga is milyen nagyszerű ember. Ilyen környezetben –ha tetszik, ha nem-, a tények nem beszélnek magukért. Egy vezetőnek tehát, -ha akarja, ha nem-, valamilyen szinte be kell állnia a sorba, mert a szemérmesség sérti a cégérdeket.  Nem kell persze túlzásba esni és végképp nem kell megerőszakolni saját magunkat, de a saját személyiségünk adta keretek között meg lehet találni az arany középutat.
Ehhez némi bátorságra van szükség, hiszen soha nem kellemes kilépni a komfortzónából, de nem csak, hogy megéri, egyszerűen elkerülhetetlen.
Én nagyon hiszek abban, hogy a kommunikációs képességek fejleszthetők úgyis, hogy közben autentikusak maradunk a saját személyiségünkkel, mert ez a cél. Nem egyszerű feladat, de nem is megoldhatatlan. Az említett úrnak például a nap végére egész jól sikerült.

Krizsó Szilvia
Pultizer-Emlékdíjas újságíró, szellemi fitness edző

 

leadpartners_hu
8 eredményes és újszerű vezetőfejlesztési módszer első kézből, a téma szakértőitől

Nyolc fős szakértői csapatunk révén újszerű, de vállalati szinten már bizonyított vezetőfejlesztési programokkal ismerkedsz meg.

Vezetői, vállalkozói, coach illetve tanácsadói tapasztalatainkra építve fejlesztettük vezetőképzési módszereinket, melyekbe március 9-én te is betekintést nyerhetsz.

Vállalati vezetőként, HR szakemberként a 45 perces workshopokon kipróbálhatod ezeket a módszereket, új ismeretekre tehetsz szert, kapcsolatot építhetsz és azonnal hasznosítható, gyakorlati tudást vihetsz magaddal.

További információ és jelentkezés: leadpartners.hu és facebook oldalunkon

 

Fejlődés és siker – A Tanult Optimizmus modell

Szenvedélyem a fejlesztés, bárkiről legyen szó! A vezető fejlesztést nem tudom és nem is akarom „vegytisztán” értelmezni. A vezetőt fejleszteni alapvetően ugyanúgy kell és lehet, mint  egy  közalkalmazottat. A téma és a fejlesztés célja  persze más, hisz az mindig az alany életétől függ. A fejlődés ritmusa pedig alapvetően megint csak az alanytól függ! A hatékonyság már más kérdés, ahhoz jó keretek, jó modellek kellenek. A jó modellek minden fejlődést segítenek!

Amivel nagyon jól tudok fejleszteni, az természetesen a saját életem tapasztalataiból, sikereiből és kudarcaiból építkezik. A sportban megtanultam, mi kell ahhoz, hogy fejlődjünk. Sokat törődtem a fejlődéssel, tanultam és alkalmaztam.
A Tanult Optimizmus modellje egy gondolkodási sémát foglal össze. Olyan helyzetekben alkalmazható, amikor elakadunk, megtorpanunk, elvész a lendület és azt érezzük, nem megy tovább. A sikeres emberek valamiért ilyen helyzetekben máshogy viselkednek, mint azok, akik végül nem jutnak igazán messzire. Ezt sokan leírták, vizsgálták, elemezték. Maga Martin Seligman is kutatta , ő  a fogalom szülőatyja. De senki nem alkotott egy modellt, ami kapaszkodót és értelmezhető keretet ad a tanult optimizmusnak. Itt szellemi és érzelmi munkáról van szó, amit a nehéz helyzetekben el kell végezni, ha nem akarjuk feladni! Lehetsz vezető, lehetsz beosztott, a modell működni fog!
A sportban – sokszor még nem tudatosan –, de így működtem, ahogy a modell leírja. Aztán az üzleti világban, vezetőként, sok nehéz helyzetet megélve és megoldva vált egyértelművé, hogy a modellnek ereje van. Ha gyakoroljuk alkalmazását, energiát érzünk, tovább tudunk menni  és a végén sikeresek leszünk, tanuljuk és megtanuljuk az optimizmust!
Amikor egy workshop alkalmával  2-4 órát dolgozunk a modell elemeit követve és átültetjük a konkrét helyzetre, mindig energikusak lesznek a résztvevők! Megjelenik a mosoly, megtörténik a tudatra ébredés, hogy képesek vagyunk valamit tenni  a sorsunk pozitív irányú  formálása érdekében!
Vezetőt, szervezetet, csapatot egyaránt lehet a modell gondolatmenetével fejleszteni. A sport tanította, az üzleti élet csiszolta, itt van!

Mizsér Attila – tréner, mentor, coach

 

leadpartners_hu
8 eredményes és újszerű vezetőfejlesztési módszer első kézből, a téma szakértőitől

Nyolc fős szakértői csapatunk révén újszerű, de vállalati szinten már bizonyított vezetőfejlesztési programokkal ismerkedsz meg.

Vezetői, vállalkozói, coach illetve tanácsadói tapasztalatainkra építve fejlesztettük vezetőképzési módszereinket, melyekbe március 9-én te is betekintést nyerhetsz.

Vállalati vezetőként, HR szakemberként a 45 perces workshopokon kipróbálhatod ezeket a módszereket, új ismeretekre tehetsz szert, kapcsolatot építhetsz és azonnal hasznosítható, gyakorlati tudást vihetsz magaddal.

További információ és jelentkezés: leadpartners.hu és facebook oldalunkon

 

Ugrásváltás a vezetői gondolkodásban

Ha kulcsszavakkal kellene jellemeznem a vezetőfejlesztési módszeremet, akkor meghatározó helyen az „élménytanulást”, a bizalomépítést és az érzelmi intelligencia gyakorlását említeném. A folyamataimba ugyanis a lovaimat is bevonom, így a coaching beszélgetések között az Ügyfeleim saját benyomásaikon keresztül szereznek tapasztalatokat, felismeréseket és visszajelzéseket.

Ez a szakterület az életutam és az életformám összekapcsolásával alakult ki bennem: a lovas kötődés még gyerekkoromban indult, majd ennek hatására lettem agrármérnök és lótenyésztő, később pedig agrár területen vezető. Az önfejlesztéssel, coachinggal már utóbbi során találkoztam és annyi közös pontot találtam, hogy magától értetődően összekapcsoltam a coaching, a vezetőfejlesztés és a lószakmai ismereteimet.

Vezetés - könnyedén

A lovas coaching alapelve, hogy a lovak ugyanazokat a soft-skilleket várják el az emberektől, mint a munkatársak a vezetőjüktől, ezért nagyszerűen leképezhető velük a „könnyed és hatékony” vezetés. Programjaim coaching szemlélettel és módszerekkel támogatják a résztvevőket abban, hogy elmélyítsék önismeretüket és új nézőpontból lássanak rá vezetői működésmódjukra. Miután felfedezik az összefüggéseket a lovakkal átélt élmények és a munkatársaikkal tapasztalt helyzetek között, átgondolhatják vezetői stílusukat. Vagyis a folyamat fókusza az emberekre, a vezetők fejlesztésére helyeződik, ugyanakkor a gyakorlati részében fontos szerepet kapnak a lovak is. (Lovas előképzettség nem szükséges hozzá, mivel a lovakkal leginkább a földről dolgozunk.)

A munkám során nagy örömmel látom, amikor az Ügyfeleim hirtelen rácsodálkoznak a párhuzamos mintázatokra és tovább tudnak lépni olyan kérdésekben, amelyek korábban behatárolták őket. Büszkeséget pedig az jelent, hogy ezekre a pillanatokra évekkel később is tisztán emlékeznek, – ami a lovakkal megtapasztalható élmény érzelmi erejének is tulajdonítható. Röviden azt is mondhatnám, hogy lóval gyorsan tanulunk és az így szerzett ismereteket nehezen felejtjük el…

Úgy vélem, hogy a vezetőfejlesztésnek is alkalmazkodnia kell a 21. század kihívásaihoz. A vezetőnek inspiráló, tanító, fejlesztő, összefüggésekben gondolkodó látásmódra van szüksége. Ezt egészíti ki a hatékony kommunikáció és annak felismerése, hogy mi motiválja a munkatársakat. Utóbbi feltérképezésében pedig sokat segíthet a coaching szemléletű vezetés. A jövő vezetési stílusában – az új generációk öntudatosabb fellépésének köszönhetően –nagyobb szerepet kaphat az egyéni célok és a szervezeti célok összehangolása, a Kollégáknak nyújtott nagyobb bizalom, cselekvési szabadság.

A LEAD Experts számomra pontosan ennek a gondolkodásmód váltásnak a megvalósítását jelenti: az összefogással úgy érzem, hogy azt tesszük, amit hirdetünk, vagyis amellett, hogy mindannyian az új kihívásokra készítjük fel a vezetőket, egymást ismerve és elismerve együtt egy olyan programpalettát tudunk nyújtani, amely szinergiát hoz a vezetők életébe.

Kovács Judit Erzsébet, ACC
Pegazus Coaching Kft.

leadpartners_hu
8 eredményes és újszerű vezetőfejlesztési módszer első kézből, a téma szakértőitől

Nyolc fős szakértői csapatunk révén újszerű, de vállalati szinten már bizonyított vezetőfejlesztési programokkal ismerkedsz meg.

Vezetői, vállalkozói, coach illetve tanácsadói tapasztalatainkra építve fejlesztettük vezetőképzési módszereinket, melyekbe március 9-én te is betekintést nyerhetsz.

Vállalati vezetőként, HR szakemberként a 45 perces workshopokon kipróbálhatod ezeket a módszereket, új ismeretekre tehetsz szert, kapcsolatot építhetsz és azonnal hasznosítható, gyakorlati tudást vihetsz magaddal.

További információ és jelentkezés: leadpartners.hu és facebook oldalunkon

 

Összeálltunk

Összeálltunk, mert elismerjük egymás tudását, tiszteljük a kollégát.
Összeálltunk, mert tanulni szeretnénk egymástól.
Összeálltunk, mert van, hogy kell egy csapat.
Összeálltunk, mert együtt többet tudunk adni.
És ebben a szellemben készülünk közös bemutató tréning napunkra március 9.-én.
Wieland Veronika, Kalamár Beáta, Vizi Bea, Krizsó Szilvi, Kovács Judit Erzsébet, Mizsér Attila, Segal Péter és Ábri Judit – így vagyunk egy csapat, egy csoport szakértő sok érdekes témával, vezetőknek szánt üzenettel és mind azzal, ami ahhoz kell, hogy vállalati vezetőfejlesztési programokat teljes mélységében kivitelezzünk, és ezáltal eredményes vezetőket képezzünk.
Március 9.-én együtt, egymást követően, de külön blokkokban mutatjuk be szervezeti szinten sikeres és népszerű képzési programjainkat, hozzuk azt a sokszínű tudást és újszerű megközelítést, ami jellemez minket, jellemzi workshopjainkat. Számunkra a 21. század vezetőfejlesztése modern, leginkább coach szemléletű megközelítésben történik tükrözve azt a gazdag ismeretanyagot, amit folyamatos tanulásaink során elsajátítottunk, a sokrétű tapasztalatot, amit vezetőként, vállalkozóként, coachként vagy tanácsadóként már pályánkon megszereztünk. Nemcsak a legaktuálisabb szakmai tartalmakat adjuk, hanem azt a gondolkodásmódot is, ami a VUCA (volatile, uncertain, complex, ambigous) világban boldogulni kívánó vezető számára elengedhetetlen ahhoz, hogy sikeres legyen.

hrblogba_2016

Vezetőfejlesztést kínálunk a jövő kihívásai mentén és ezekből nyújtunk ízelítőt elvihető tudással tartalmas 45 perces blokkokban. Egyéni specialitásaink mentén foglalkozunk a szervezettel, a vezetővel és az emberrel fejlődési pontokat kínálva már ott a betekintők során is.
Témáink: Játszmák a szervezetben, INspiRÁCIÓ, CRAFT Leadership, Tanult optimizmus, Facilitatív vezetés, Coachszemlélettel vezetni, Kommunikáció és improvizáció, Ugrásváltás vezetőknek.
Lehet választani és egy-kettőt megtekinteni, de lehet az egész napra velünk tartani még több tartalomért. Kínálunk szakkönyveket és Győri Ildi és csapata fejlesztő gyerekjátékokat is hoz megtekintésre, kipróbálásra és megvételre.
Ez lesz március 9.-én 9 órától az Ericsson Konferencia Központban a Petőfi híd budai oldalán.
Ugye velünk tart?

További információ és jelentkezés: leadpartners.hu

Von Bartheldné Ábri Judit PCC
executive coach és kommunikációs tanácsadó
CHN Program Igazgató
www.coachinghataroknelkul.hu
abri.judit@executivecoach.co.hu
+36 70 77 22 419